24 Şubat 2014 Pazartesi

TOŞKA

TOŞKA

Adının gerçeten bu olup olmadığını da tam anlıyamadım
resimleri de LÖPLÖPÇÜLER blogdan arakladım
zaten toşka diye aratınca başka yerde de bulamadım
ilginç bir şey
resimleri arakladığım yetmedi ifadeleride aynen arakladım
LÖPLÖPÇÜLERE teşekkürler
FARKLI BİR GÖRÜNÜM FARKLI BİR LEZZET

 Bu adamtoşka yapıyor! Peki nedir bu toşka? Bir nevi tost ile bizim lahmacun arası bir şey, kıymalı tost demek daha uygun olur.
 25-30 cm çapında İnce yuvarlak lavaşın üzerine çiğ kıyma, salça, tuz ve karabiber konuyor. elleriyle malzemeleri lavaşın üzerinde biraz yoğurup salçayı kıymaya iyice yediriyor.


Sonra bir spatula yardımıyla, iyice karışmış harcı lavaşın üzerine incecik yayıyor.


Son olarak üzerine bir lavaş daha koyup tost makinasına atıyor. 2 dakikada toşka hazır. Kıyma bu kadar kısa sürede nasıl pişiyor bilemiyorum 


Toşka dediğin şey lavaşın üzerine çiğden kıyma koyup üzerini başka lavaş ile kapatıyorsun, sonra da bir güzel ızgara ediyorsun. Kulağa çokta matah bir şey değil gibi gelse de bizim için kulaktan daha önemli olan dilimiz damağımız bayram ediyor.

Dün sokakta yapılanın içinde salça vardı ama bunda salça yok, onun yerine hafifletsin diye midir peynir koymuşlar. Izgarada iki lavaş arasında halan kıymanın yağları pidenin üzerine şıpır şıpır akıp tüm lezzetini korumuş. Kıyma ateşe direk maruz kalmadığı için asla kurumamış, yanmamış.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder